AnasayfaYAZILARHitler-F. Gülen, Nazizm ve FETÖ

Hitler-F. Gülen, Nazizm ve FETÖ

“Erkek ve kız çocuklar örgütlerimize on yaşında giriyor ve çoğunlukla ilk defa temiz bir hava soluyorlar..

Genç Vatandaş’ta dört yıl geçirdikten sonra Hitler Gençliği’ne devam ederek orada da bir dört yıl geçiyorlar…

Hâlâ tam bir Nasyonal Sosyalist olamadılarsa Çalışma Hizmeti’ne gidiyor ve altı, yedi ay orada eksiklerini tamamlıyorlar…

Kafalarında hâlâ sınıf bilinci ya da sosyal statü kalmışsa… Alman Silahlı Kuvvetleri bunu halledecektir”.

Adolf Hitler

(Beyin yıkama, robotizasyon ve mekanize bir algı açısından FETÖ ile ne çok benziyor değil mi Hitler’in doktrini…

FETÖ’nün “Altın Nesil(!)” projesiyle, Nazizm’in “Hitler Gençliği” oluşturma çalışmasının ana felsefesi nasıl da benzeşiyor. (Her ikisi de çocukların ailelerinden koparılmasını temel alan ve sonrasında kendilerine sorgusuz sadakatle bağlanan bir Haşhaşin yaklaşımın parolası niteliğinde.)

Özellikle, 1920’lerde ve 1930’ların başlarında seçim kampanyalarında kullanılan malzemeler, ikna edici görsel unsurlar ve halkın gözündeki imajın tedbirli bir şekilde oluşturulması Adolf Hitler etrafında bir “Führer kültü” oluşturdu. (FETÖ ve onun  tepe mensupları için yapılan medyatik çalışmalarla algı oluşturucu faaliyetleri düşünelim)

Büyük mitinglerdeki, törenlerdeki ve radyodaki konuşmaları sayesinde şöhreti gitgide arttı.

Halka mal olmuş bu karakterle, Nazi propagandacıları Hitler’i göreve hazır bir asker, bir baba, bir eş figürü ve sonunda Almanya’yı kurtaracak “Mesih” benzeri bir lider olarak sundular. (Elebaşına atfedilen ulviyet, peygamberimsi mistizm, onun kitaplarına, vaazlarına ve gaybi  sözlerine yakıştırılan derinlik ve beklenti Nazi yaklaşımıyla tıpatıp örtüşüyor. FETÖ elebaşının kıyafetlerine, yemeğine, hatta ağzını sildiği peçeteye bile olan saplantılı, hastalıklı ihtimam, atfedilen maneviyat ve ruhaniyet aynı hastalıklı ruh halinin doktrine dönüşümünden başka bir şey değildir.)

Ocak 1933’te Hitler Gençliği  sadece 50.000 civarındayken, yıl sonunda bu rakam 2 milyonu geçmişti.

Üçüncü Reich’ta eğitim öğrencilere Nasyonal Sosyalist dünya görüşünü aşılamaya hizmet ediyordu. Nazi akademisyenleri ve eğitmenleri Kuzey ırklarını ve diğer “Aryan” ırkları yüceltirken,  diğer sözde aşağı halkları kültür ve medeniyet oluşturamayan parazit, “gayrimeşru ırklar” olarak kötülüyordu. (Üniversiteleri, yetiştirdikleri akademisyen ve öğretmenleri hatta kendilerinden olmayan akademisyen ve eğitimcileri saflarına almaları, kendilerinden olmayanlara dönük müstehzi ve küçümseyici yaklaşımları, yıllar geçtikçe okulları, dershaneleri, okuma evleri, kız ve erkek öğrenciler için oluşturdukları evler ve abilik sistemini bir de bu açıdan düşünelim lütfen.)

1936’ya kadar tüm devlet okullarındaki öğretmenlerin %97’si mevcut eğitmenlerin katılması ve  Nazizm ideolojisini yeni benimseyenlerle Nazi’lerin eline geçmişti. (Kurdukları özel okul eğitmenleri ve devletin resmi öğretmen kadrolarını düşündüğümüzde ne kadar aşina geliyor)

Sınıflarda ve Hitler Gençliği’nde eğitimin hedefi Nazizst bilincine ulaşmış, itaatkâr, fedakar, Führer için ölmeye hazır Almanlar yetiştirmekti.

Adolf Hitler’e bağlılık Hitler Gençliği eğitiminin en önemli özelliğiydi.

Nazi fikirlerinin Alman gençliğine yayılmasında okullar önemli bir rol oynadı.

Çocuklar için hazırlanan masa oyunları Alman gençliğine ırkçı ve siyasi propagandayı sunmanın başka bir yoluydu. Oyuncaklar da çocuklara Nazi fanatizmini aşılamada propaganda aracı olarak kullanılıyordu. (FETÖ için ölmeye hazır “zehirlenmiş kamikaze”leri 15 Temmuz’da gördük. Vatan için sokağa çıkanlara acımasızca kurşun sıkıp katleden FETÖ’cülerin  de temel felsefesi “sorgulama, sorma, i…

 

Yazının devamını okumak için bağlantıya tıklayın: www.ogunhaber.com/cengiz-aygun/hitler-f-gulen-nazizm-ve-feto

TAKİP EDİN:
Uyarmaktan dilimde t
Katar krizi nasıl b
Bu Yazarı Değerlendir:
HİÇ YORUM YOK

Yoruma Kapalı!